مجله خانه داری، ویژه خانوم ها و دخترخانوم ها (5)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1110
نویسنده : منو تو

.:: برنامه نظافت سریع و آسان در آشپزخانه ::.

آشپزخانه مستعد ترین فضای خانه برای کثیف شدن است که در یک چشم به هم زدن، تبدیل به مکانی به هم ریخته با انبوهی ظرف کثیف و لکه های برجا مانده در گوشه های آشپزخانه می شود. هنگام آشپزی دست فرد آغشته به انواع مواد خوراکی است و اغلب با بی دقتی به اطراف مالیده می شود و لک هایی بر جای میگذارد. اما از طرف دیگر داشتن آشپزخانه ی تمیز از نشانه های کدبانوگری و خوش سلیقگی یک خانم خانه است. با یک برنامه نظافت ساده و سریع آشپزخانه ای همیشه تمیز داشته باشیم.

 

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

این کارها را هر روز انجام دهید :
- سینک را پس از شستن ظرفها کاملاً آبکشی کنید (به مدت ۳۰ ثانیه)
- پس از اتمام طبخ غذا ، روی گاز را دستمال مرطوب بکشید (به مدت یک دقیقه)
- در پایان روز کف آشپزخانه را تی بکشید (دو دقیقه)

این کارها را هر هفته انجام دهید:

- کف آشپزخانه را با آب و مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید (۵ دقیقه)
- روی کابینت ها و طبقه ها دستمال بکشید. بهتر است دستمال به مواد شوینده آغشته باشد تا لکه ای بر جای نماند (۱۰ دقیقه)
- جاظرفی را بشویید (۲-۳ دقیقه)
- روی پریزها را دستمال بکشید (یک دقیقه)
- داخل یخچا، مایکروویو، تستر و .. را دستمال بکشید. این وسایل شاید در طول یک هفته چندان کثیف نشده باشند، اما از بین بردن لکه های احتمالی در صورت بر جای ماندن آنها سخت است. (دو دقیق)

این کارها را هر فصل انجام دهید:

- داخل فریزر را خالی و تمیز کنید (۳۰ دقیقه)
- داخل کابینهایی را که وسایل دم دستی تان قرار دارند تمیز کنید. (۱۵ دقیقه)
- هوا کش بالای گاز را تمیز کنید (۱۰ دقیقه)

 

 

.:: فن اتوكشی را یاد بگیرید ! ::.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

اتوكشیدن درست و دقیق لباس و ملحفه هنر است. به همین دلیل اگر روش درست اتو كردن لباس‌ها را ندانیم، باعث خسارت و خرابی آنها می‌شویم. مثلا اگر لباسی را با درجه حرارت بالا اتو كنیم، پارچه لباس شل می‌شود و حتی ممكن است بسوزد؛ البته این اتوكشی و ترفندهای آن وقتی پارچه ظریف‌تر و حساس‌تر باشد مهم‌تر هم می‌شود.

معمولا هر لباسی دارای برچسب مخصوصی است كه درجه اتوی آن را تعیین می‌كند. پس قبل از اتوكشی آن برچسب را ببینید و با توجه به آن درجه اتو را تعیین كنید. برای اتو كردن پرده‌ها هم بهتر است یك صندلی كنار میز اتو قرار دهیم و قسمت‌های اتو شده را روی صندلی بگذاریم تا كثیف و چروك نشود. ملحفه را نیز می‌توان برای اتوكردن تا زد و بعد از اتو كردن یك قسمت آن را باز كرده و قسمت‌های دیگر را اتوكشید تا تمام ملحفه اتو شود.

برای اتوكشی لباس‌های پشمی هم باید دقت كنید؛ اگر از اتوی پرسی استفاده شود بهتر است، ولی دقت كنید لباس پشمی را حتما از پشت بگذارید و اتو كنید یا یك پارچه روی لباس بكشید و بعد اتوكشی را شروع كنید. علاوه بر لباس‌های مختلف، هر قسمت از لباس هم روش اتوكشی خاصی دارد؛ مثلا برای اتو كردن یقه لباس‌های آقایان توجه كنید اتو را روی یقه نكشید زیرا این كار باعث چین خوردن یقه می‌شود. به جای آن باید یقه را روی میز اتو باز كنید و سپس اتو را روی آن قسمت بگذارید و بردارید. پس از آن یقه را مثل بلوز آماده شده تا كنید و دوباره روی یقه را اتو بكشید.

اگر لباس مخمل دارید حواستان باشد هیچ وقت اتو را روی آن نكشید. بلكه باید یك حوله كلفت را تا كنید و روی میز اتو بگذارید. سپس لباس مخمل را روی آن پهن كنید، یك پارچه هم روی لباس بگذارید و اتو را روی لباس گذاشته و بردارید. این كار باید ادامه یابد تا تمام لباس اتو شود. بهتر است سعی كنید تمام لباس‌ها را از پشت اتو كنید، بخصوص لباس‌های تیره و چادرها را حتما از پشت اتو بكشید تا از برق افتادن آنها پیشگیری شود. در غیر این صورت حتما یك پارچه سفید بدون پرز روی لباس بگذارید و بعد آن را اتو كنید.

اتوكشی درست لباس‌ها نه‌تنها باعث زیبایی و جلوه بیشتر آنها می‌شود، بلكه حتی سبب میكروب‌زدایی آنها هم هست. وقتی درجه حرارت اتو متوسط رو به زیاد باشد باعث می‌شود میكروب لباس‌ها و ملحفه‌ها از بین برود. بنابراین اگر می‌خواهید لباس‌ها و ملحفه‌های كودك شما عاری از میكروب باشد حتما آنها را اتو كنید. اگر در سفر اتو همراهتان نبود و به خشكشویی هم دسترسی نداشتید، نگران نشوید. در این وضعیت باید به شیوه‌ای ساده تا جایی كه امكان دارد چروك‌های لباس را برطرف كرد. بنابراین بهتر است لباس چروك خود را در بخار حمام قرار دهید تا چروك آن از بین برود. اگر چنین شرایطی هم نباشد، می‌توانید با دست روی لباس كمی آب بپاشید و سپس با سشوار روی قسمت‌های چروك آن را خشك كنید تا كم‌كم چروك‌ها از بین برود.

ولی هیچ وقت و در هیچ شرایطی اتو كردن لباس‌ها را فراموش نكنید؛ چون پوشیدن لباس‌هایی مرتب و بدون چروك نشانه نظافت و تمیزی افراد است. پس همیشه لباس‌ها را به بهترین شیوه اتو كنید و اگر لازم است آنها را به اتوشویی بدهید تا بهترین نتیجه را داشته باشد.


.:: راهکارهایی برای مقابله با گرد و غبار در منزل ::.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

از بین بردن منشاء گرد و غبار موجود در منازل امری غیر ممکن است از آن جایی که ۹۰ درصد گرد و غبار منازل از وسایل منزل از جمله پارچه ها ناشی می شود، راه حل اغلب مشکلات در منزل، از بین بردن منشاء آن است. ذرات پوست ما روزانه وارد فضا می شود و لباس ها، روتختی ها و وسایل خانه فیبرهایی را که تقریبا غیر قابل رویت است از خود خارج می کنند و آن ها با ایجاد کوچک ترین تغییری در جریان هوا در محیط شناور می شود و روی هر سطحی در منزل می نشیند در قسمت هایی از منزل که در معرض جریان هوا قرار ندارند، ذرات جا به جا نمی شوند در حالی که در قسمت های دیگری با باز و بسته شدن درها و رفت و آمد از جایی به جای دیگر می روند. به هر حال می توان با چند راهکار ساده برای مبارزه با گرد و غبار هم در زمان و هم در انرژی صرفه جویی کرد.

1. کف کمدها را برای تمیز کاری آسان تر، خالی نگه دارید. کمدها منبع گرد و غبار سرشار از فیبرهای ریز لباس ها، حوله ها و رواندازها هستند هر بار که در کمد را باز می کنید یک توفان نامرئی از ذرات گرد و غبار به وجود می آورید. اگرچه نمی توانید از ریختن پرزهای لباس جلوگیری کنید اما می توانید تمیزکاری کمد را آسان تر کنید و گرد و خاک را کاهش دهید. وسایل چیده شده در قفسه های کمد را با نایلون بسته بندی کنید. روی لباس هایی را که به ندرت استفاده می کنید بپوشانید. پالتوهایی که فقط در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد، در طول سال پرز می دهد. بنابراین با پلاستیک های بزرگ آن ها را بپوشانید تا علاوه بر پرز ندادن، تمیز بمانند. کف کمد را خالی نگه دارید. شلوغ بودن کف کمد باعث می شود به هنگام جارو کشیدن آن قسمت را نادیده بگیرید.

2.
دستگاه تصفیه هوا در منزل را مجهزتر کنید. دستگاه خنک و یا گرم کننده یا تصفیه هوا می تواند گرد و خاک را مهار کند. با یک دستگاه تصفیه مجهزتر، بهتر می توانید با گرد و خاک مقابله کنید.

3.
به طور هفتگی ملحفه های تخت را تکان دهید. تخت خواب اصلی ترین منبع انتشار گرد و غبار است در ملحفه ها ذرات پوست جمع می شود و به همراه پرز لباس با هر بار غلت خوردن در هوا پخش می شود. برای به حداقل رساندن غبار ملحفه و روبالش ها، آن ها را هر هفته بشویید. رواندازها مانند پتو و روتختی ها را که نمی توان هر هفته شست کافی است به حیاط ببرید و خوب تکان دهید ملحفه های کثیف را به آرامی با ملحفه تمیز عوض کنید تا گرد و غبار بلند نشود.

4.
مانع پخش گرد و غبار شوید. دستمال های گردگیری خشک تنها مقداری از گرد و خاک را برمی دارند و بقیه جای دیگر می نشیند.برای جمع کردن گرد و خاک از دستمال های مرطوب استفاده کنید.

5.
قالیچه ها، قالی و موکت ها را تکان دهید. در اغلب منازل، موکت بزرگ ترین منبع پرز است که گرد و خاک را مانند یک اسفنج حجیم به خوبی جذب می کند. برخی افرادی که به آلرژی های حاد مبتلا هستند چاره ای جز جایگزین کردن موکت با سرامیک و یا چوب برای کف اتاق ندارند. افرادی هم که از آلرژی حاد رنج می برند اما قصد عوض کردن کف اتاق را ندارند باید به طور مرتب خانه را به ویژه قسمت هایی که رفت و آمد زیادی دارد، جارو برقی بکشند. خاک تکانی فرش با استفاده از چوب، جارودستی و... نسبت به جاروبرقی خاک بیشتری را از بین می برد. فرش های نسبتا کوچک را نیز هر هفته خاک تکانی کنید.

6.
کوسن های مبل را که نه تنها از خود پرز می دهند بلکه گرد و خاکی را که روی آن می نشیند را به خود جذب می کنند خوب تمیز کنید. از آن جایی که گرد و خاک بیشتر روی سطح های افقی می نشیند، سطح های افقی کوسن ها و مبل ها را هفتگی و سطح های عمودی را ماهانه جاروبرقی بکشید.

منبع : زندگی ایده ال


 

.:: لباس زیر خود را چگونه انتخاب کنید؟! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
همان‌ اندازه که با انتخاب صحیح یک لباس و پوشیدن آن زیبایی شما افزایش می‌یابد، به همان‌اندازه با یک انتخاب نادرست در خرید لباس و پوشیدن آن باعث می‌شوید که ظاهرتان بد به نظر برسد. مسئله لباس زیر حتی مهم تر از انتخاب لباس می‌باشد زیرا اگر شما لباس زیر بدی را انتخاب کنید حتی اگر لباس فوق العاده را به تن داشته باشید اما باز هم بد جلوه می‌کنید. حال به نکاتی که در ادامه آورده شده است دقت بفرمایید :

- لباس زیر‌هایی با جنس دانتل، یا لباس زیر‌های که دارای خاصیت انعطاف پذیری هستند بهترین جنس و بافت برای لباس زیر هستند.

- لباس زیر‌هایی که به طور روزمره و در طول روز از آنها استفاده می‌کنیم باید دارای چه مشخصاتی باشند؟

برای لباس زیر‌هایی که در قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید توصیه می‌کنیم لباس زیر‌هایی باشند که دارای حنس طبیعی باشند، از جنس‌هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و ... هستند استقاده ننمایید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می‌خواهید از این لباس زیر‌های استقاده کنید این جنس باعث می‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید. شما می‌توانید از مدل‌های مختلف لباس زیری که تمایل دارید در طول روز استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ کونه اذیتی به کارهای روزمره‌تان برسید.

- لباس زیر‌هایی که برای رفتن به یک جشن باید استفاده کنید باید دارای چه شرایطی باشند؟

اگر لباسی را که قصد دارید بپوشید دکلته و یا لباس‌هایی در این سبک می‌باشد بهتر است از لباس زیر‌هایی با جنس دانتل استفاده نمایید زیرا این جنس باعث می‌شود که بالاتنه شما جالب تر و بهتر به نظر برسد.

- اگر لباسی که می‌خواهید بپوشید دارای بالا تنه ی لختی می‌باشد و شما بالا تنه ی کوچکی دارید توصیه می‌کنیم از لباس زیر‌هایی استفاده نمایید که مخصوص بالاتنه کوچک هستند زیرا در این لباس زیر‌های لایه‌ها و پوشش‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود، کمی بالاتنه شما بزرگ تر به نطر برسد. زیرا در لباس‌های که دارای بالا تنه ی لختی هستند بیشترین و اولین قسمتی که دیده می‌شود بالاتنه شما می‌باشند.

اکنون به نحوه ی نگهداری از لباس زیر می‌پردازیم :
لباس زیر خود را با دست بشویید یا اگر توسط ماشین لباس شویی این کار انجام می‌دهید بهتر است برنامه ی ماشین لباس شویی را بر روی لباس‌های حساس قرار دهید زیرا اگر برنامه ی و دمای بالاتری را انتخاب کنید باعث می‌شود تا بافت لباس زیر‌تان آسیب ببیند و زود از بین برود.
 

.:: غذاهایی که شکم شما را آب می کنند ! ::.

خانم ها جهت داشتن شکمی صاف این بخش را بخوانند

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

قطع مصرف هله هوله
دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند."

بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)

دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید

این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2Oبیشتری مصرف کنید

نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

۴ حرکت شکم که معجزه می کند!

1. دراز نشست استاندارد
2. دوچرخه سواری یا رکاب زدن با وسایل ثابت
3. دراز نشست عمودی
4. ورزش پهلوها

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311877323.gif

کارواش همه کاره

محصولی بی نظیر

برای خانواده ها

اگر از آن دسته کسانی هستید که همیشه برای

شست شوی اتومبیل شان درد سر فراوانی را

 تحمل می کنند

و اگر همیشه

مبالغ قابل توجهی را برای شستن ماشینتان می پردازید

و اگر می خواهید از نظافت و پاکیزگی وسایل منزلتان

نهایت لذت را ببرید

ما کارواش همه کاره را به شما پیشنهاد می کنیم

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311877296.jpg

قیمت :38000 تومان

    

 

کارواش همه کاره با کارایی فوق العاده

 گزینه ای بسیار مناسب برای شماست

که تنها برای شستن ماشین به کار نمی رود

بلکه از آن می توانید برای هر گونه شستشو استفاده نمایید

میتوانید با چرخاندن و تنظیم  سر آن به آرامی

به گلها  آب بدهید

و با ریختن مواد شوینده داخل محفظه می توانید

بدون نردبان پنجره های طبقه های

بالای منزلتان را هم بشویید .

با این وسیله جالب هم می توانید در مصرف آب صرفه جویی

کنید و هم در هزینه های شستشو 

و هم اینکه  از نظافت منزل لذت خواهید برد

این تجربه را ازدست ندهید ...

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311878233.jpg

قیمت :38000 تومان

    

فصل تابستان است و بهترین زمان برای استفاده کامل

 از کارایی های کارواش همه کاره :

* شستن اتومبیل،حیاط ، پنجره ها و تمیز کردن فیلتر استخرها ، ...

* آب پاشی باغچه ها

* دارای محفظه برای نگه داری مواد شوینده  

* بدون نیاز به برق و موتور

* استفاده آسان

* دارای 8 مدل پاشیدن آب

    متناسب با هدف مورد نظر

کارایی این وسیله فوق العاده شما را حیرت زده خواهد کرد

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311877299.jpg

 

اگر به یک آب پاش چند منظوره برای نظافت اطراف منزل

 

و سطوح و وسایل مختلف

نیاز دارید

کارواش همه کاره یک انتخاب ایده آل است

که به کمک آن می توانید در عرض چند دقیقه بدون

هیچ زحمتی ماشین  و یا حیاط منزل  را بشویید .

http://www.30cd.biz/upload_pic/1311877297.jpg

مطمئن باشید پس از استفاده از کارواش همه کاره

آن را به دوستان و آشنایان هم معرفی خواهید کرد

این وسیله همان چیزیست که مدتها به دنبالش می گشتید

 

قیمت :38000 تومان

    

 

 



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , بانوی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: تمیزی , تمیز کردن خانه , اصول خانه داری , خانه تمیز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: